ProCulture leeft niet op subsidies. ProCulture werkt op projectbasis en geeft van te voren een duidelijk plan en de doelstellingen die uit dit plan behaald moeten worden. Veel goedkoper en vooral slimmer dan veel mensen in dienst hebben die door bijvoorbeeld een economische recessie niet genoeg werk meer hebben. Je moet ze toch blijven betalen.
Daarom is het concept van ProCulture zo effectief. Huur ons in op projectbasis en wij zorgen met een van te voren vastgesteld budget voor het behalen van de PR en marketing doelstelling. Is de samenwerking naar wens dan stellen we opnieuw een plan op en formuleren we nieuwe doelstellingen. Bij dit plan maken we gebruik van ons netwerk en zetten we de juiste personen in om tot het beste resultaat te komen.
Naast deze flexibiliteit staan we er ook voor dat organisaties zelf voorzienend moeten kunnen worden. Ook theater organisaties moeten voor het grootste deel rond kunnen komen op sponsoring en kaartverkoop. Dit is absoluut ambitieus, maar het is onze overtuiging dat hier veel meer uit te halen is dan er momenteel uit gehaald wordt.
Het mooie is dat we alles op maat kunnen maken. We gebruiken onze expertises, maar ook juist die van veel andere. Op deze manier blijven onze ideeen fris en zullen we open blijven staan voor nieuwe gedachtes. Wat altijd wel voorop blijft staan is dat ProCulture ook in tijden van modder een beetje zon kan geven voor veel organisaties in de culturele sector.